+40 761 336 950 office@roxanadraghici.ro

Psihoterapia – O calatorie spre tine însuți.

Dezvoltare Personala

Să poţi să ştii cine eşti este una dintre cele mai mari bogăţii.

Anxietate

Frica de a greşi, de a eşua, de a ne face de râs, de a muri ne împiedică să trăim şi să ne iubim.

Depresie

Persoana se retrage în propria carapace unde dispare bucuria, plăcerea şi sensul.

Tulburare de Personalitate Borderline

Căutarea dragostei, a echilibrului emoţional şi definirea a “cine sunt eu?” sunt elemente esenţiale în viaţa personalităţii borderline.

Întrebări Frecvente

despre Terapie

 

Daca ai curiozități sau încă nu știi dacă psihoterapia este ce ai nevoie, te invit să parcurgi întrebările și răspunsurile pe care le-am pregătit pentru tine.  Ai alte întrebări? Scrie-mi un mesaj în formularul de mai jos.

 

Ce fel de probleme se pot rezolva în terapie?
✦ orice ce fel de problemă care are legatură cu propria persoană (nu putem rezolva probleme de viaţă ale altora);

✦ convingeri limitative despre sine, oameni şi viaţă. De ex., sunt o persoană slabă, nu sunt suficient de bună, trebuie să muncesc din greu ca să obţin fericire sau bani; oamenii nu mă plac,

oamenii sunt răi, nu e bine să ai încredere în ei; viaţa e grea, viaţa e nedreaptă, viaţa nu merită trăită, etc.;

✦ diagnostice medicale: depresie, anxietate, atacuri de panică, insomnie, tulburare bipolară, schizofrenie tulburări de personalitate, ADHD, adicţii (droguri, alcool, fumat, jocuri de noroc, shopping, muncă), etc.;

✦ relaţii abuzive, toxice;

✦ dificultăţi emoţionale asociatie cu despărţiri, naşterea unui copil, relaţii noi, pierdere cuiva drag

✦ dificultatea de a controla emoţiile (precum, furie intensă care duce la certuri, ţipete, comportamente de autovătămare sau vătămarea altora; frica ce ne face pasivi în viaţă; plâns facil).

Când trebuie să caut ajutor profesional pentru probleme personale?
✦ sfaturile prietenilor sau ale familiei nu te mai ajută;

✦ de o perioada de timp, te simţi trist, ţi-e greu să te implici în activităţile obişnuite (mers la serviciu, plătit facturi, menaj, întâlnit cu prietenii), plângi uşor, nu mai găseşti plăcere în ce faci, ţi-e greu să te concentrezi, nu ai încredere în tine;

✦ există gânduri suicidare şi tentative de suicid;

✦ adormi greu, te trezeşti des în timpul nopţii sau te trezeşti dimineaţa foarte devreme şi nu poţi să mai adormi;

✦ ai o afecţiune a corpului autoimună sau simptome pentru care nu se găseşte un diagnostic medical;

✦ gândirea predominantă este: „Dar, dacă…”, „Oare ce spun ceilalţi despre mine?”, „Mi-e teamă ca o sa eşuez”;

✦ observi că orice ai face, viaţa ta nu merge înainte şi devii din ce în ce mai nemulţumit de sine.

Cum pot evalua dacă terapia funcționează?
✦ începi să te simţi diferit, în direcţia obiectivelor tale de schimbare;
✦ ai mai multă încredere în capacităţile tale;
✦ faci schimbări la nivel de comportament, gândire şi afect;
✦ iţi e mai uşor să identifici şi să exprimi ce simţi şi ce gândeşti, să reflectezi asupra propriei persoane şi să iei decizii.
Cum aleg terapeutul?
E important ca terapeutul să fie o persoană cu care simţi că rezonezi şi în care ai încredere. Poţi alege terapeutul cerând recomandări cunoscuţilor sau prietenilor care merg la terapie, folosind Google sau de pe site-ul Colegiul Psihologilor din România. Ce criterii poţi folosi: sa fie avizat de Colegiul Psihologilor din România (în Registrul Unic al Psihologilor), să fie o persoană cu care nu ai deja o relaţie (de prietenie, de colegialitate, de afaceri), să fie femeie sau bărbat, să lucreze cu tipul de problematică cu care vrei să vii în terapie.
Ce fel de psihoterapie mi se potrivește?
Există foarte multe şcoli de psihoterapie (abordări cu cadru teoretic şi intervenţii diferite) în întreaga lume, cele mai cunoscute fiind: psihanaliza, terapia analitică, analiza tranzacţională, psihoterapia
centrată pe persoană, psihoterapia adleriană, psihoterapia cognitiv-comportamentală, hipnoza ericksoniană, psihoterapia gestalt, psihoterapie sistemică, psihoterapia pozitivă, psihodrama,
psihoterapia expresivă, psihoterapia transpersonală, etc.

Pentru a vedea care ţi se potriveşte, poţi încerca câteva sedinte cu un terapeut. Daca iţi place abordarea şi stilul terapeutului, înseamnă ca eşti în locul potrivit.

Care sunt beneficiile terapiei?
✦ învăţăm să diferenţiem între nevoile noastre şi nevoile celorlalţi;

✦ lumea noastră interioară se măreşte şi se îmbogăţeşte;

✦ dezvoltăm moduri noi de a gândi, de a simţi şi de a ne comporta;

✦ devenim autentici şi trăim viaţa în acord cu cine suntem noi şi nu în acord cu cine îşi doresc; parinţii sau partenerii să fim;

✦ creşte mulţumirea de sine;

✦ avem mai multă energie în a merge spre visurile noastre.

Care este diferența dintre psiholog, psihoterapeut și psihiatru?
Psihologul este o persoană care a absolvit Facultatea de Psihologie.

Psihoterapeutul este absolvent al Facultătii de Psihologie/ Medicină/ Asistenţă Socială/ Teologie cu specializare urmată după terminarea facultăţii (sau în paral cu facultatea) într-o şcoală de psihoterapie care oferă dreptul de a oferi servicii de consiliere psihologică sau psihoterapie.

Psihiatrul este un medic cu specializare în psihatrie care tratează medicamentos simptomele de natură psihică ale bolnavului. Poate fi şi psihoterapeut dacă parcurge o formare în acest sens.

TIPURI DE

Psihoterapie

Poţi alege să-şi începi călătoria prin psihoterapie individuală dacă nu ai mai facut terapie până acum sau terapia de grup daca îţi doreşti o experienţă de crşstere diferită sprijinită de alţi oameni.

Psihoterapie Individuală

O experienţă personală care te ajută sa creşti în direcţia dorită de tine.

Terapie de Grup

Grupul facilitează vindecarea rănilor emoţionale prin spaţiul ceat între tine şi celălalt.

Despre Mine

Sunt psiholog psihoterapeut cu formare principală în Analiză Tranzacţională.

Am descoperit Analiza Tranzacţională întâmplător şi mi-a plăcut prin simplitatea conceptelor.  În timpul formării am descoperit că în spatele simplităţii se află multă profunzime şi complexitate referitoare la psihicul uman şi relaţiile interpersonale. Am folosit mai întâi Analiza Tranzacţională pentru a mă înţelege mai bine şi a mă schimba şi, pe parcursul acestui drum, mi-am dat seama că psihoterapia este domeniul în care vreau să construiesc o profesie. Este una provocatoare şi frumoasă prin care continui permanent să mă dezvolt şi să mă redescopăr.

Domeniul de competenţă: psihoterapie individuală şi de grup cu adulţi.

Sunt membră în:
–  Colegiul Psihologilor din România
–  Asociaţia Română de Analiză Tranzacţională
–  Asociaţia Europeană de Analiză Tranzacţională
–  Asociaţia Internaţională de Analiză Tranzacţională

Testimoniale

“Psihoterapia înseamnă pentru mine drumul către autonomie. Înseamnă o cunoaştere de sine mai profundă, cu atenţie şi grijă faţă de propriile mele emoşii şi gânduri.

Psihoterapia m-a ajutat foarte mult în a înţelege pattern-urile comportamentale şi astfel am putut îmbunătăţi relaţiile cu cei din jurul meu. Îi multumesc Roxanei pentru colaborarea noastră”, 

D.I.

“Pentru mine psihoterapia înseamnă nu doar terapie psihologică, ci mult mai mult de atât. Este o metodă de autoacceptare, relaxare, lucru intensiv cu mine însămi, acumularea unor noi cunoștiințe despre mine şi cei cu care interacționez. Înseamnă o oră pe săptămână petrecută cu mine ţi cu terapeuta mea, uneori relaxant, alteori încărcat, dar întotdeauna îndestulător”, 

L.V.T.

“Toată copilăria mea am crescut într-un mediu familial care nu pot spune că mi-a oferit un fundament sănătos pentru a-mi dezvolta stima de sine. Am avut ocazia la 19 ani să vin la facultate şi să mă mut de acasă şi să pot ieşi din mediul în care am crescut. Din păcate, însă, tot ceea ce am învăţat de la părinţii mei, în mod involuntar, a fost şi ceea ce mi-a creat filosofia de viaţă la acel moment.

Trăiam stări de anxietate pe care nu le înţelegeam, eram destul de introvertit şi foarte speriat de lumea înconjurătoare. În urma unei despărţiri care mi-a scăzut şi mai mult stima de sine am luat decizia să apelez la servicii de psihoterapie. Până la acest moment pot spune că a fost cea mai bună decizie luată în viaţa mea, întrucât mi-a permis să încep să mă analizez şi să încerc să observ de unde vin fricile şi reacţiile mele emoţionale.

Ce pot spune este ca procesul este de durată şi că, in opinia mea, trebuie să renunţi la ego când mergi la psihoterapie şi implicit să accepţi că poate tot ce ai făcut până la acest moment ar putea fi greşit. În opinia mea, aceasta e singura cale pentru a putea să-ţi revii dintr-o stare emoţională care nu-ţi permite să-ţi trăiesti viaţa cum ai vrea să ţi-o doreşti. Prin urmare, recomand cu cea mai mare încredere psihoterapia!”

C.P.

“Conștient sau nu, am venit în terapie cu gândul că aș  vrea să se schimbe ceva: lumea, oamenii, eu, orice. Și totuși nu se schimbă nimeni și nimic. Totul rămâne așa cum a fost, toate se întâmplă aici și acum, am înțeles că ceea ce va urma este în funcție de deciziile pe care le voi lua și, mai ales, în funcție de redecizii.

Schimbarea se întâmplă în și cu tine,  în ritmul tău, în sensul tău. Terapia a fost și este, pentru mine, un proces de creștere. Enjoy it…”

C.A.

Fă-ți o programare acum