+40 761 336 950 office@roxanadraghici.ro

Psihoterapia – O călătorie spre tine însuți.

Psihoterapie psoriazis

Psihoterapia susţine apariţia perioadelor de remisiune şi menţinerea lor pe o perioadă cât mai lungă de timp.

Anxietate

Frica de a greşi, de a eşua, de a ne face de râs, de a muri ne împiedică să trăim şi să ne iubim.

Depresie

Persoana se retrage în propria carapace unde dispare bucuria, plăcerea şi sensul.

Tulburare de Personalitate Borderline

Căutarea dragostei, a echilibrului emoţional şi definirea a “cine sunt eu?” sunt elemente esenţiale în viaţa personalităţii borderline.

Întrebări Frecvente

despre Terapie

 

Daca ai curiozități sau încă nu știi dacă psihoterapia este ce ai nevoie, te invit să parcurgi întrebările și răspunsurile pe care le-am pregătit pentru tine.  Ai alte întrebări? Scrie-mi un mesaj în formularul de mai jos.

Ce fel de probleme se pot rezolva în terapie?

✦ orice ce fel de problemă care are legatură cu propria persoană (nu putem rezolva probleme de viaţă ale altora);

✦ convingeri limitative despre sine, oameni şi viaţă. De ex.: sunt o persoană slabă, nu sunt suficient de bună, trebuie să muncesc din greu ca să obţin fericire sau bani; oamenii nu mă plac, oamenii sunt răi, nu e bine să ai încredere în ei; viaţa e grea, viaţa e nedreaptă, viaţa nu merită trăită, etc.;

✦  depresie, anxietate, atacuri de panică, insomnie,  tulburări de personalitate, ADHD, adicţii, tulburări alimentare, gânduri suicidare, etc.;

✦ relaţii abuzive, toxice;

✦ dificultăţi emoţionale asociatie cu despărţiri, naşterea unui copil, relaţii noi, pierdere cuiva drag;

✦ dificultatea de a gestiona emoţiile (precum, furie intensă care duce la certuri, ţipete, comportamente de autovătămare sau vătămarea altora; frica ce ne face pasivi în viaţă; plâns facil).

Când trebuie să caut ajutor profesional pentru probleme personale?
✦ sfaturile prietenilor sau ale familiei nu te mai ajută;

✦ de o perioada de timp, te simţi trist, ţi-e greu să te implici în activităţile obişnuite (mers la serviciu, plătit facturi, menaj, întâlnit cu prietenii), plângi uşor, nu mai găseşti plăcere în ce faci, ţi-e greu să te concentrezi, nu ai încredere în tine;

✦ există gânduri suicidare şi tentative de suicid;

✦ adormi greu, te trezeşti des în timpul nopţii sau te trezeşti dimineaţa foarte devreme şi nu poţi să mai adormi;

✦ ai o afecţiune a corpului autoimună sau simptome pentru care nu se găseşte un diagnostic medical;

✦ gândirea predominantă este: „Dar, dacă…”, „Oare ce spun ceilalţi despre mine?”, „Mi-e teamă ca o sa eşuez”;

✦ observi că orice ai face, viaţa ta nu merge înainte şi devii din ce în ce mai nemulţumit de sine.

Cum pot evalua dacă terapia funcționează?
✦ începi să te simţi diferit, în direcţia obiectivelor tale de schimbare;
✦ ai mai multă încredere în capacităţile tale;
✦ faci schimbări la nivel de comportament, gândire şi afect;
✦ iţi e mai uşor să identifici şi să exprimi ce simţi şi ce gândeşti, să reflectezi asupra propriei persoane şi să iei decizii.
Cum aleg terapeutul?
E important ca terapeutul să fie o persoană cu care simţi că rezonezi şi în care ai încredere. Poţi alege terapeutul cerând recomandări cunoscuţilor sau prietenilor care merg la terapie, folosind Google sau de pe site-ul Colegiul Psihologilor din România. Ce criterii poţi folosi: sa fie avizat de Colegiul Psihologilor din România (în Registrul Unic al Psihologilor), să fie o persoană cu care nu ai deja o relaţie (de prietenie, de colegialitate, de afaceri), să fie femeie sau bărbat, să lucreze cu tipul de problematică cu care vrei să vii în terapie.
Ce fel de psihoterapie mi se potrivește?
Există foarte multe şcoli de psihoterapie (abordări cu cadru teoretic şi intervenţii diferite) în întreaga lume, cele mai cunoscute fiind: psihanaliza, terapia analitică, analiza tranzacţională, psihoterapia
centrată pe persoană, psihoterapia adleriană, psihoterapia cognitiv-comportamentală, hipnoza ericksoniană, psihoterapia gestalt, psihoterapie sistemică, psihoterapia pozitivă, psihodrama,
psihoterapia expresivă, psihoterapia transpersonală, etc.

Pentru a vedea care ţi se potriveşte, poţi încerca câteva sedinte cu un terapeut. Daca iţi place abordarea şi stilul terapeutului, înseamnă ca eşti în locul potrivit.

Care sunt beneficiile terapiei?

✦ învăţăm să diferenţiem între nevoile noastre şi nevoile celorlalţi;

✦ lumea noastră interioară se măreşte şi se îmbogăţeşte;

✦ dezvoltăm moduri noi de a gândi, de a simţi şi de a ne comporta;

✦ devenim autentici şi trăim viaţa în acord cu cine suntem noi şi nu în acord cu cine îşi doresc alţii să fim;

✦ creşte mulţumirea de sine;

✦ avem mai multă energie în a merge spre visurile noastre.

Care este diferența dintre psiholog, psihoterapeut și psihiatru?

Psihologul este o persoană care a absolvit Facultatea de Psihologie.

Psihoterapeutul este absolvent al Facultătii de Psihologie/ Medicină/ Asistenţă Socială/ Teologie cu specializare urmată după terminarea facultăţii (sau în paralel cu facultatea) într-o şcoală de psihoterapie care oferă dreptul de a oferi servicii de psihoterapie.

Psihiatrul este un medic cu specializare în psihatrie care tratează medicamentos simptomele de natură psihică ale bolnavului. Poate fi şi psihoterapeut dacă parcurge o formare în acest sens.

TIPURI DE

Psihoterapie

Poţi alege să-ţi începi călătoria prin psihoterapie individuală dacă nu ai mai facut terapie până acum sau terapia de grup daca îţi doreşti o experienţă de creştere diferită sprijinită de alţi oameni.

Psihoterapie Individuală

O experienţă personală care te ajută sa creşti în direcţia dorită de tine.

Terapie de Grup

Grupul facilitează vindecarea rănilor emoţionale prin spaţiul creat între tine şi celălalt.

Despre Mine

Sunt psiholog-psihoterapeut de orientare psihodinamică şi relaţională, cu o experienţă de peste 6 ani.

Îmi desfăşor activitatea în Bucureşti, într-un cabinet privat situat în zona Piaţa Muncii. La cerere, şedinţele se pot ţine şi online.

Lucrez cu adulţi, în sesiuni individuale sau de grup, cu următoarele tipuri de problematici:

  • anxietate
  • atacuri de panică
  • depresie, inclusiv depresie post-partum
  • tulburare de personalitate borderline
  • aspecte psihologice asociate cu afecţiunea psoriazis
  • boli, dureri şi diverse simptome corporale care nu au explicaţii medicale
  • dificultate de reglare emoţională
  • dificultate de separare
  • încredere în sine scăzută şi/sau fluctuantă
  • dificultate în a (re)cunoaşte şi a manifesta propria valoare
  • dificultate în a construi şi menţine relaţii de prietenie şi/sau de cuplu pe termen lung
  • dificultate în a exprima emoţii şi păreri
  • dificultate în a identifica propriul sens/drum în viaţă

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Abordarea mea

Abordarea pe care o folosesc este cea în care încurajez conştientizarea şi explorarea emoţiilor şi a gândurilor care să ducă la o lărgire a spaţiului interior. Cunoaşterea de sine devine astfel unul din instrumentele pentru schimbare.

Având orientare psihodinamică, ceea ce urmăresc este scoaterea la suprafaţă a elementelor inconştiente şi a conflictelor interioare care stau la baza problemelor cu care oamenii se confruntă. În acest scop, în unele şedinţe, vom vorbi şi despre impactul şi legătura dintre copilărie şi problemele prezente.

Prin orientarea relaţională, construiesc un mediu sigur, empatic şi primitor. În lucrul cu clienţii, iau în considerare ca factor esenţial pentru schimbare – relaţia terapeutică. Gândurile, emoţiile, imaginile care apar între mine şi client devin legătura dintre trecutul persoanei şi relaţiile nesatisfăcătoare din prezent. Astfel, folosesc relaţia terapeutică atât ca un instrument de schimbare, cât şi ca un “laborator” în care se poate crea şi experimenta o nouă dinamică de relaţie.

Unele probleme aduse în terapie se vor exprima şi prin intermediul corpului. De aceea, stilul meu de terapie implică şi lucrul cu reacţiile corpului, folosind metoda experienţierii somatice (somatic experiencing).

 

Fă-ți o programare acum